انسان مجهولی است که تا حل نشو د هیچ اندیشه ای رشد نخواهد کرد.(حجت الاسلام نیازی)
درباره وبلاگ


پایگاه اطلاع رسانی انسان ادامه دارد زیر نظر حجت الاسلام ابوسعید نیازی هشترودی با همکاری جمعی از نیروهای فکری حوزوی و دانشگاهی با ماهیت مهندسی فکر در فضای مجازی اعلام موجودیت می نماید. التماس دعا
آخرین مطالب
نويسندگان

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) 

  از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) 

  از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

دو شنبه 27 دی 1392برچسب:دنلود فیلم (جنایات وهابیت), :: 4:48 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

 

دنلود فیلم (جنایات وهابیت)

1 گوشه اي از عمليات وحشيانه وهابيت در عراق
2 بخشي از عمليات جنايتكارانه ريگي
3 انفجار در مسجد مقدس براثا
4 جنايات وهابيت عليه شيعيان در منطقه اي موسوم به مثلث مرگ ( منطقه اي در جنوب بغداد)
5 كشف روزانه دهها جنازه در رود دجله و فرات که توسط وهابيون کشته شدند
6 كشته شدن 120 كودك ، زن و غيرنظامي در بازار شهرك صدر
7 تصاويري از جنايات وهابيت عليه کودکان
8 سر بريدن يك جوان شيعه در يكي از محلات عراق
9 قطع پاي جوان عراقي در اثر انفجار
10 سر بريدن پليس شيعه عراقي
11 زدن بر چسب جاسوس به مخالفين و سر بريدن آنها توسط القاعده در افغانستان
12 شهادت سيد محمد باقر حكيم توسط وهابي ها
13 اعدام 14 پليس عراقي توسط وهابي ها
14 فيلم كشتن 40 نفر از مسلمانان
15 آيا اين انسان است که لگد كوب و زير چكمه نگه داشته شده تا سرش را ببرند؟
16 به چه گناهي کشته مي شويد اي شيعه؟
17 نمائي از تخريب حرمين عسكريين
18 فيلمي از قتل عام مسلمانان
19 اطلاعاتي در مورد عبد المالك ريگي و فيلمي از واقعه زابل
20 فيلم زوقاوي و كشتار مسلمين
21 كشتار بي رحمانه وهابيون در عملياتي عليه شيعيان در كشور پاكستان
22 وهابيون و ضرب شتم مسلمين

 

یک شنبه 17 دی 1392برچسب:اشکالات مسیحیت /نقد, :: 1:40 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

اشکالات مسیحیت

اشکال اول

مسیحیان طبق آیه 17 باب 5 انجیل متی باید از تورات تبعیت کنند چرا که در آنجا آمده است :

عیسی فرمود : گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیاء را باطل نمایم بلکه آمده ام تمام کنم زیرا هر آینه به شما میگویم تا آسمان و زمین زائل نشود ، همزه یا نقطه ای از تورات زائل نخواهد شد تا همه تورات واقع شود .

این آیه از انجیل متی ثابت میکند که عیسی علیه السلام تمام کننده تورات بوده و باید مسیحیان هم به تمام آیات آن عمل کنند . بنا بر این ، دو اشکال به مسیحیان وارد است که به آنها میگوئییم :

چرا گوشت خوک میخورید ؟؟؟ در تورات در آیه 7 باب 11 سفر لاویان مگر

گوشت خوک را نوعی سمّ معرفی نکرده و سخن از نجاست آن بمیان نیاورده است ؟؟پس چرا گوشت خوک میخورید

چرا شراب میخورید ؟؟؟ در حبقوق باب 2 ایه 5 مگر شراب را فریبنده معرفی نکرده واستعمال آن را باعث خرابی آرامش و ایجاد غرور در آدمی معرفی نکرده است ؟؟ پس چرا شراب میخورید ؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 دی 1392برچسب:شرح و نقد آثار فلسفي, :: 1:33 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

 شرح و نقد آثار فلسفي 
 

Permanent Link RSS
جلال الدين دواني، فيلسوف ذوق التاله( 2011)
نويسنده: غلامحسين ابراهيمي ديناني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
شرح فصوص نصيريه ( 2011)
نويسنده: محمد بن احمد خواجگي شيرازي   
مصحح: خديجه مقدس زاده   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
عرش الايقان في شرح تقويم الايمان( 2011)
نويسنده: محمد عبدالحسيب بن احمد علوي عاملي   
مصحح: علي اوجبي    اكبر ثقفيان   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
فلسفه هنر ابن سينا( 2011)
نويسنده: هادي ربيعي   

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
ابداعات فلسفي علامه طباطبائي( 2009)
تاليف: محمد علي اردستاني    قاسمعلي كوچناني   

ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
روش شناسي فلسفه ملاصدرا( 2009)
نويسنده: احمد فرامرز قراملكي   

ناشر: بنياد حكمت اسلامي صدرا

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
كشف المراد: ترجمه و شرح تجريد الاعتقاد، اثر خواجه نصيرالدين طوسي( 2009)
شرح: جمال الدين علامه حلي   
ترجمه و شرح فارسي: ابوالحسن شعراني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
معاد جسماني در حكمت متعاليه( 2009)
نويسنده: مرتضي پويان   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
هستي شناسي فلسفي (شرح تحفة الحكيم آيت الله غروي اصفهاني)( 2009)
نويسنده: غلامرضا رحماني   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
شرح اشارات و تنبيهات (نمط سوم: در باب نفس)( 2008)
نويسنده: سيد حسن سعادت مصطفوي   

ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 30 دی 1392برچسب:ولایت فقیه / دفع شبهات / اثبات ,,,,, :: 1:7 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

 

آیت الله مصباح یزدی
ردیف توضیحات حجم (KB) زمان موضوع
1 دانلود قسمت اول 2,938 0:25:02 ولايت فقيه پرتويي از خورشيد امامت
2 دانلود قسمت دوم 3,283 0:27:59
3 دانلود 2,404 0:20:25 مقدمه‌اى بر مبانى تشكيل حكومت
4 دانلود 9,025 1:16:59 شبهات ولایت فقیه
5 دانلود 7,959 0:07:54 ششمین نشست تبیین علمی موضوع ولایت فقیه
6 دانلود قسمت اول 3,106 0:25:43 معنا و مبنای ولایت فقیه
7 دانلود قسمت دوم 4,872 0:40:47
8 دانلود قسمت اول 4,430 0:37:01 اثبات ولایت فقیه
9 دانلود قسمت دوم 4,155 0:34:40
10 دانلود قسمت اول 4,155 0:34:40 بررسی چند شبهه
11 دانلود قسمت دوم 4,052 0:33:47
12 دانلود قسمت اول 4,165 0:34:45 حوزه ولایت ولی فقیه
13 دانلود قسمت دوم 4,507 0:37:40
14 دانلود 2,791 0:19:00 تبیین ولایت فقیه

 

منبع مورد استفاده -سایت شهید اوینی

یک شنبه 18 آذر 1392برچسب:قضا و قدر, :: 6:44 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

 

6-اصل در

 

6-اصل در قضا و قدر

اصل اول

قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مى‏كند.

آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مى‏كنيم.

قرآن درباره قدر مى‏فرمايد: ‹‹انا كل شي‏ء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى را به اندازه آفريده‏ايم. همچنين مى‏فرمايد: ‹‹و ان من شي‏ء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم›› (حجر/20): چيزى نيست مگر اينكه گنجينه‏هاى آن نزد ما است، و ما جز به مقدار معلوم آن را فرو نمى‏فرستيم.

درباره قضا نيز مى‏فرمايد:‹‹و اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون›› (بقره/117): هرگاه اراده قطعى خداوند به چيزى تعلق بگيرد، به او مى‏گويد باش، پس آن چيز موجود مى‏شود.

نيز مى‏فرمايد: ‹‹هو الذي خلقكم من طين ثم قضى اجلا›› (انعام/2): اوست كه شما را از خاك آفريد، آنگاه اجلى را مقرر داشت.

با توجه به اين آيات و نيز روايات متعددى كه در اين زمينه وجود دارد،هيچ مسلمانى نمى‏تواند قضا و قدر را انكار كند. هرچند معرفت تفصيلى به جزئيات مسئله لازم نيست، واصولا براى كسانى كه آمادگى ذهنى براى فهم اين گونه مسائل دقيق ندارند ورود در آن شايسته نمى‏باشد، چون چه بسا ممكن است در عقيده خود دچار اشتباه يا ترديد شوند و به گمراهى افتند. از اين جهت امير مؤمنان على عليه السلام خطاب به اين گروه مى‏فرمايد:«طريق مظلم فلا تسلكوه، و بحر عميق فلا تلجوه، وسر الله فلا تتكلفوه‏» (1) : راهى است تاريك آن را نپيماييد، دريايى است ژرف در آن وارد نشويد، و راز الهى است‏خود را در كشف آن به تكلف نياندازيد.

البته هشدار امام مربوط به كسانى است كه توان فهم اين گونه معارف دقيق را ندارند، وچه بسا بحث درباره آن مايه گمراهى آنان مى‏شود. شاهد بر اين مطلب آن است كه آن حضرت خود در موارد ديگر به تبيين قضا و قدر پرداخته است. (2) لذا ما نيز در حدود معرفت‏خود با استفاده از قرآن و روايات و با كمك عقل به شرح آن مى‏پردازيم:

اصل اول

قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مى‏كند.

آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مى‏كنيم.

قرآن درباره قدر مى‏فرمايد: ‹‹انا كل شي‏ء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى را به اندازه آفريده‏ايم. همچنين مى‏فرمايد: ‹‹و ان من شي‏ء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم›› (حجر/20): چيزى نيست مگر اينكه گنجينه‏هاى آن نزد ما است، و ما جز به مقدار معلوم آن را فرو نمى‏فرستيم.

درباره قضا نيز مى‏فرمايد:‹‹و اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون›› (بقره/117): هرگاه اراده قطعى خداوند به چيزى تعلق بگيرد، به او مى‏گويد باش، پس آن چيز موجود مى‏شود.

نيز مى‏فرمايد: ‹‹هو الذي خلقكم من طين ثم قضى اجلا›› (انعام/2): اوست كه شما را از خاك آفريد، آنگاه اجلى را مقرر داشت.

با توجه به اين آيات و نيز روايات متعددى كه در اين زمينه وجود دارد،هيچ مسلمانى نمى‏تواند قضا و قدر را انكار كند. هرچند معرفت تفصيلى به جزئيات مسئله لازم نيست، واصولا براى كسانى كه آمادگى ذهنى براى فهم اين گونه مسائل دقيق ندارند ورود در آن شايسته نمى‏باشد، چون چه بسا ممكن است در عقيده خود دچار اشتباه يا ترديد شوند و به گمراهى افتند. از اين جهت امير مؤمنان على عليه السلام خطاب به اين گروه مى‏فرمايد:«طريق مظلم فلا تسلكوه، و بحر عميق فلا تلجوه، وسر الله فلا تتكلفوه‏» (1) : راهى است تاريك آن را نپيماييد، دريايى است ژرف در آن وارد نشويد، و راز الهى است‏خود را در كشف آن به تكلف نياندازيد.

البته هشدار امام مربوط به كسانى است كه توان فهم اين گونه معارف دقيق را ندارند، وچه بسا بحث درباره آن مايه گمراهى آنان مى‏شود. شاهد بر اين مطلب آن است كه آن حضرت خود در موارد ديگر به تبيين قضا و قدر پرداخته است. (2) لذا ما نيز در حدود معرفت‏خود با استفاده از قرآن و روايات و با كمك عقل به شرح آن مى‏پردازيم:



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:مدرنیته و مدرنیسم, :: 1:32 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
مدرنیته و مدرنیسم
پدید آورنده : اکبر اسد علیزاده ،

واژه مدرن ذزححرذ ، از ریشه لاتین «رحرذ » به معنای نو، جدید، امروزی و کنونی است که در مقابل قدیم و کهن به کار می رود . این اصطلاح در اواخر قرن 15 ولو به طور پراکنده مقارن با دوره رنسانس (عصر نوزایی) مطرح گشت و در مرحله بعدی، در قرن 16 و 17 وارد عرصه منازعات روشنفکری اروپای غربی شد .

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

بازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه

متاسفانه در ماههای اخیر جریاناتی با تفکر انجمن حجتیه در کشور رونق گرفته و عده ای بی سواد و غافل را به نام دین و امام زمان ارواحنا فداه  دور خود جمع نموده اند. گرچه این عده مدعی اند که هیچ نسبتی با انجمن حجتیه ندارند لیکن کمی آشنایی با انجمن حجتیه می تواند ماهیت این جریانات را روشن نماید. بدین منظور مقاله مبسوط زیر که سه سال پیش نگاشته شده و در تعدادی پایگاههای اینترنتی منتشر گردید را مجددا منعکس می نماییم.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

نقد و بررسي مکاتب مختلف اخلاقي .: آیت الله مصباح یزدی :.

آن چه پيش‌رو داريد گزيده‌اي از سخنان حضرت آيت‌الله مصباح‌يزدي (دامت‌بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري است كه در تاريخ 07/10/90 ايراد فرموده‌اند. باشد تا اين رهنمودها بر بصيرت ما بيافزايد و چراغ فروزان راه هدايت و سعادت ما قرار گيرد.
نقد و بررسي مکاتب مختلف اخلاقي
مقدمه

در جلسات گذشته به گرايش‌هاي مختلفي اشاره کرديم که در بين انديشمندان جهان درباره مبناي خوبي و بدي وجود دارد. اگر خداي متعال توفيق دهددر اين جسله نقد کوتاهي هم درباره اين گرايش‌ها داشته باشيم. طبعا با توجه به اقتضاي چنين جلسه‌اي بيان اين نقد، مجمل و کوتاه خواهد بود و همه جوانب بحث را روشن نمي‌کند، اما مي‌تواند انگيز‌ه‌اي براي کساني ايجاد کند که به تحقيق و توسعه مطالعه در اين زمينه علاقه‌مند هستند.
نقدمکتب قراردادگرايي



ادامه مطلب ...
جمعه 10 تير 1391برچسب:بازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه, :: 7:44 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

بازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه

 

متاسفانه در ماههای اخیر جریاناتی با تفکر انجمن حجتیه در کشور رونق گرفته و عده ای بی سواد و غافل را به نام دین و امام زمان ارواحنا فداه  دور خود جمع نموده اند. گرچه این عده مدعی اند که هیچ نسبتی با انجمن حجتیه ندارند لیکن کمی آشنایی با انجمن حجتیه می تواند ماهیت این جریانات را روشن نماید. بدین منظور مقاله مبسوط زیر که سه سال پیش نگاشته شده و در تعدادی پایگاههای اینترنتی منتشر گردید را مجددا منعکس می نماییم.

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 506
بازدید کل : 19352
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 53
تعداد آنلاین : 1

بخش مشاوره انسان ادامه دارد